فناوری اطلاعات آموزش و پرورش فین هرمزگان

با سلام ... ورود شما را به این وبلاگ خوش آمد میگوییم

فناوری اطلاعات آموزش و پرورش فین هرمزگان

با سلام ... ورود شما را به این وبلاگ خوش آمد میگوییم

این وبلاگ توسط کارشناس فناوری آموزش و پرورش فین هرمزگان ایجاد شده است و هدف آن : ایجاد فضای تعامل بین کارشناس فناوری و همکاران آموزشی ، آموزش های نرم افزاری ، دانلود فایل های مورد نیاز آموزشگاه ها و .... می باشد .
بی صبرانه منتظر نظرات و پیشنهادات شما دوستان هستیم.
پست الکترونیکی ما : fanavarifin@chmail.ir


رئیس مرکز برنامه ریزی و منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش وپرورش با بیان این که روند هوشمندسازی مدارس از اوایل سال1390 رشد قابل توجهی داشته است گفت: بیش از 80 هزار کلاس درس مجهز به فناوری هوشمند هستند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، خسرو نظری در برنامه تلویزیونی «تهران20» با اشاره به حجم وظایف مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات اظهار کرد: این مرکز از تجمیع معاونت نیروی انسانی و مرکز فناوری اطلاعات در وزارت آموزش وپرورش با هدف کوچک سازی و سبک بالی دولت انجام شده است.

وی هوشمندسازی مدارس را یک فرایند خواند وتصریح کرد: مدرسه هوشمند یک ساختار فیزیکی است که در آن فرایند یاددهی – یادگیری بین دانش آموزان و معلمان و نظارت بر فرایند آموزشی با استفاده از زمینه های فناوری نوین آموزشی انجام می شود .

نظری افزود: این نوع مدارس ظرفیت آموزشی و ارزشیابی به شکل نوین از دانش آموزان را دارند.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات آموزش وپرورش با اشاره به رشد فزاینده مدارس هوشمند در شهرهای بزرگ کشور، خاطر نشان کرد: هوشمندسازی قریب به 40 هزار مدرسه در کشور در حد یک یا چند کلاس انجام شده است و باید تلاش کنیم که این روند رشد بیشتری در سطح کشور داشته باشد.

نظری «برد الکترونیکی»، «رایانه»، «سیستم های ارتباطی»؛ «معلمین آموزش دیده» و «محتواهای الکترونیکی» را الزامات هوشمندسازی در مدارس عنوان کرد وادامه داد: در آموزش وپرورش مدارسی وجود دارد که از همه امکانات هوشمندسازی مطابق با استانداردهای جهانی برخوردار است ولی تعداد آن ها اندک است .

وی بابیان این که در بین برخی از مدارس عشایری هم مدرسه هوشمند نیز وجود دارد خاطر نشان کرد: در سال 93 ، بودجه بالغ بر 25 میلیارد تومان برای هوشمندسازی مدارس تخصیص یافته که البته جواب گوی نیاز مدارس کشور نیست وباید با کمک اولیا و نهادهای مختلف و خیرین در جهت رفع محدودیت های این بخش تلاش کنیم.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش وپرورش بودجه تخصیص یافته هوشمندسازی هر استان را برحسب تعداد دانش آموز و امکانات مدارس متفاوت خواند وافزود: سیاست اجرایی فرایند هوشمندسازی در مدارس به این صورت است که به اندازه بودجه اختصاص یافته به هر مدرسه ، مبلغی نیز به صورت مشارکت های مردمی به آن اضافه می شود تا روند عملیاتی شدن هوشمندسازی باسرعت بیشتری انجام شود.

نظری«بازدیدهای میدانی» و «کنترل فرایند تجهیزات» را از وظایف ذاتی مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات برای هوشمندسازی مدارس برشمرد وگفت: نظارت بر مدارس غیردولتی هوشمندسازی در حیطه وظایف آموزش وپرورش نیست و نظارت بر این مدارس در چارچوب ساختارهای قانونی می باشد.

وی مدارس را برحسب امکانات هوشمندسازی به دو بخش «نیمه الکترونیک» و «تمام الکترونیک« تقسیم بندی کرد و ادامه داد: آموزش وپرورش برای استفاده از این امکانات «استانداردسازی» را تعریف کرده است که براساس آن از وسایل استفاده می کند که در داخل کشور تامین، تولید وبومی شده است.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش وپرورش یکی از کاربردهای استفاده از فناوری های نوین آموزشی را برای آموزش کلاس های پرجمعیت عنوان کرد و افزود: فرایند یاددهی – یادگیری فقط در چارچوب کلاس درس اتفاق نمی افتد، بلکه می توان با استفاده از ارتباطات اینترنتی این خلا را پرکرد.

نظری استفاده از تبلت دانش آموزی را رویکرد دیگری از فناوری های نوین در آموزش دانست و تصریح کرد: در شهر تهران و در هر دوره تحصیلی یک کلاس درس را با همکاری اولیا مجهز به تبلت کردیم و طی نظارت های انجام شده انگیزه یادگیری را در دانش آموزان ارتقا داده است که این موضوع نوعی هوشمندسازی به حساب می آید.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش وپرورش با تاکید براستفاده حداکثری از ظرفیت مجلس شورای اسلامی در تصویب بودجه آموزش وپرورش در سال 94 خاطر نشان کرد: بحث مشارکت اولیا، خیرین و مردم در پیشبرد اهداف آموزشی مدرسه وتوسعه هوشمندسازی مدارس از واجبات است که باید با نظارت کامل آموزش وپروش انجام شود.

نظری از الکترونیکی شدن 800 عنوان کتاب درسی در سامانه رشد خبر داد و اضافه کرد: استفاده از محتواهای آموزشی استاندارد وایمیل دانش آموزی می تواند چرخه یادگیری را در مدارس تکمیل کند.

وی از عزم جدی آموزش وپرورش در اجرایی کردن بحث «رتبه بندی معلمان» در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: اجرای آن علاوه بر ترمیم حقوق و دریافتی معلمان می تواند منشا تحولات بزرگ در آموزش وپرورش باشد.

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش وپرورش عنوان کرد: هوشمندسازی زمانی می تواند فرایند یاددهی – یادگیری را برای دانش آموزان اثربخش کند که این شرایط ایجاد آن همزمان در مدرسه و خانه شکل بگیرد.


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۰۱
کارشناس فناوری و اتوماسیون آ.پ فین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی