فناوری اطلاعات آموزش و پرورش فین هرمزگان

با سلام ... ورود شما را به این وبلاگ خوش آمد میگوییم

فناوری اطلاعات آموزش و پرورش فین هرمزگان

با سلام ... ورود شما را به این وبلاگ خوش آمد میگوییم

این وبلاگ توسط کارشناس فناوری آموزش و پرورش فین هرمزگان ایجاد شده است و هدف آن : ایجاد فضای تعامل بین کارشناس فناوری و همکاران آموزشی ، آموزش های نرم افزاری ، دانلود فایل های مورد نیاز آموزشگاه ها و .... می باشد .
بی صبرانه منتظر نظرات و پیشنهادات شما دوستان هستیم.
پست الکترونیکی ما : fanavarifin@chmail.ir
پنجشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۳، ۰۸:۳۰ ق.ظ

بررسی وضعیت سیستمهای مدارس

کارشناس فناوری از مدارس حوزه غرب ، مهدی آباد ،  رضوان ، کهتک ، کهن بالا ، دمتنگ ، باغستان ، چاکرته بازدید و از نزدیک وضعیت سیستمهای هوشمند مدارس را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش  فناوری اداره آموزش و پرورش فین  طی بازدیدی  که توسط کارشناس فناوری آموزش وپرورش فین از تعدادی مدارس صورت گرفت وضعیت نگهداری و استفاده از سیستم های رایانه ای و هوشمند مدارس مورد بررسی قرار گرفت.

کارشناس فناوری هدف از این بازدید ها را بررسی نگهداری سیستم های هوشمند مدارس ذکر کرد و گفت : با توجه به کمبود منابع و تجهیزات ضروریست که مدیران محترم در زمینه حفظ و نگهداری این سیستم ها و تجهیزات در مدارس تمام تلاش خود را انجام دهند و با کمی سلیقه و حساسیت در این مورد از به هدر رفتن هزینه و سرمایه جلوگیری نمایند .

رضایی در ادامه گفت : خوشبختانه با پیگیریهای ریاست محترم اداره ، معاونت پشتیبانی و همت کارشناس فناوری تا کنون در بیشتر از 98 درصد مدارس منطقه حداقل یک سیستم رایانه جهت استفاده دبیران و دانش  آموزان وجود دارد که البته این آمار به غیر از کارگاه های رایانه و کلاس های هوشمند در سطح منطقه می باشد.

کارشناس فناوری در ادامه نکاتی را جهت استفاده بهتر و مفید تر از سیستمهای رایانه ای و هوشمند در مدارس ذکر کرد  :

1 - استفاده از محافظ برق در سیستم ها  2 - استفاده از کاور برای جلوگیری نفوذ گرد و غبار در سیستمها 3 - قطع برق مرکزی کلیه سیستمها بعد از پایان ساعات کلاسی  4 - انتخاب یکی از دانش آموزان کلاس به عنوان مسئول نگهداری از سیستم ها در ساعات غیر کلاسی 5 - استفاده از میز محکم و سایز مناسب جهت جلوگیری از افتادن تجهیزات رایانه ای 6 - تمیز نگهداشتن تجهیزات 7 - جلوگیری از گرم شدن زیاد محیط کلاس 8 - عدم نصب نرم افزارهای خارج از حیطه درسی بر روی سیستم ها 9 - استفاده از آنتی ویروسهای به روز 10 - عدم استفاده از فلش یا حافظه های جانبی  ویروسی بر روی رایانه 11 - آماده سازی محتوای الکترونیکی تمام دروس و استفاده از آن در کلاس درس

رضایی در پایان با ذکر این نکته که خوشبختانه وضعیت نگهداری سیستم های رایانه ای و استفاده از آن توسط دبیران و آموزگاران مناسب است این نکته را نیز ذکر کرد که با تلاش و پیگیری در صدد هستیم تا تعداد بیشتری از کلاس های درسی را به سیستم های هوشمند مجهز کنیم که این کار نیاز به زمان و صرف  وقت و هزینه کافی دارد.

****************************

گزارش تصویری

   

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی